м. Херсон, Комкова 80 В

моб.: 067 552-69-50 (Viber, Telegram, Whatsapp)

тел.: 050 554-60-90

факс.: 099 735-58-50

Аналіз використання електронного підпису в пРРО, законодавчий аспект

Чи можна вважати електронний ключ (підпис) скомпрометованим, якщо файл ключа та пароль передаються програмному РРО або пов’язаному сервісу для автоматичного підпису чеків?

Подробнее
Оновлений реєстр РРО

ДПСУ наказом від 10.03.2026 затвердила оновлений Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій.

Подробнее
Коли та як скасувати реєстрацію РРО

Повідомляємо що реєстрація реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) діє до дати її скасування, що відбувається, зокрема, у випадках, коли:

Подробнее
Все статьи и публикации

Чи обо’язково з’єднати/поєднати РРО/ПРРО з платіжним терміналом

Визначення з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО Визначення з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО
01.02.26

Чи передбачена відповідальність за відсутність у фіскальному чеку, сформованому на РРО та/або ПРРО, реквізитів рядків 12 - 17, якщо у СГ не має можливості з’єднати/поєднати РРО/ПРРО з платіжним терміналом (POS-терміналом), у тому числі після 01.03.2025?

Законодавство не вимагає їх технічного об’єднання, з 2025 року чітко розмежовано поняття з’єднаних (дані передаються) та поєднаних (один пристрій) терміналів, що спрощує роботу та не зобов’язує фізично інтегрувати пристрої.

Відповідь:
Ні, не передбачена.


Пояснення:
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) та/або програмних РРО (далі - ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.
Порядок проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено ст. 3 Закону № 265.
Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601, далі - Положення № 13).
Пунктом 2 розд. ІІ Положення № 13 встановлено обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - фіскальний чек). При цьому, Положення № 13 однаково розповсюджує свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Відповідно до абзаців дев’ятого - десятого п. 2 розд. 1 Положення № 13:
платіжний термінал, з’єднаний з РРО/ПРРО, - сукупність платіжного терміналу та з’єднаного з ним РРО/ПРРО за допомогою будь-яких проводових або безпроводових засобів зв’язку, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних;
платіжний термінал, поєднаний з РРО/ПРРО, - сукупність платіжного терміналу та поєднаного з ним в одному корпусі або в одному застосунку РРО/ПРРО, які у процесі обробки інформації фактично взаємодіють шляхом обміну командами, повідомленнями, пакетами даних.
Рядки 12 - 17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО/ПРРО (п. 4 розд. ІІ Положення № 13).
Разом з тим, на даний час законодавством не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати платіжний термінал (POS-термінал) з РРО/ПРРО під час його застосування, при проведені розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (платіжних карток). Тобто, дозволяється проводити розрахунки через РРО/ПРРО та платіжний термінал (POS-термінал) які між собою не поєднані або не з’єднані.
У такому випадку те, що розрахунковий документ не буде містити інформацію про використання електронного платіжного засобу, а така інформація буде міститись у надрукованому сліпі (квитанції) безпосередньо друкованим пристроєм POS-терміналу, не буде призводити до порушення вимог щодо форми та змісту розрахункового документу. Водночас, у випадку з’єднання або поєднання платіжного POS-терміналу з РРО/ПРРО реквізити рядків 12 -17 фіскального чека мають бути заповненні, відповідно до п. 4 розд. ІІ Положення № 13.
Таким чином, відповідальності за використання РРО/ПРРО не з’єднаного або поєднаного з POS-терміналом, у тому числі після 01.03.2025, не передбачено.

https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42738